Hvad der skulle have været en simpel dagligvarelevering, endte som en ubehagelig oplevelse for Anna, da et Wolt-bud både kyssede og befamlede hende.
Nu retter hun skarp kritik mod virksomheden og dens sikkerhedsprocedurer.
Fra levering til overgreb
Den 27. februar modtog Anna sin bestilling fra Wolt, men oplevelsen blev alt andet end almindelig.
Da buddet rakte hende posen med varer, fik hun samtidig et uønsket kys på kinden. Det oplyser B.T.
Overrumplet afsluttede hun hurtigt interaktionen - men det skulle ikke ende der.
Kort efter ringede buddet tilbage og bad om at få gentaget en kode til en gratis øl i bestillingen.
Da Anna åbnede døren igen, gik buddet endnu videre og tog fat i hende, kyssede hende på panden og greb hende om brystet.
Anna fik vredet sig fri og råbte, at han skulle forsvinde.
Wolt kunne ikke svare på sikkerheden
Rystet over hændelsen kontaktede hun straks Wolt, men oplevede, at kundeservicen ikke kunne give klare svar på, om hun risikerede at få varer leveret af samme bud igen.
Hun blev blot opfordret til at gå til politiet.
Endnu en chokerende opdagelse kom, da hun fik besked fra politiet: Buddet var registreret under en kvindes identitet og havde kørt rundt med en andens Wolt-profil.
Wolt lover ændringer
Wolt bekræfter, at det mandlige bud ikke var den retmæssige bruger af kontoen, og at man nu arbejder på at indføre et ID-tjek med ansigtsgodkendelse ved login.
"Den pågældende levering er udført af en (mandlig) person, som har fået overdraget den kurerpartner-profil, som oprindeligt er ansøgt om i en kvindes navn. Det er et problem, hvis kurerpartnere svindler med deres profil, og vi er bekymrede over, at det foregår," siger Wolts kommunikationschef, Mikkel Tofte.
Firmaet har nu opsagt samarbejdet med den oprindelige kvindelige profil og beklager hændelsen over for Anna.