Dansk kæde melder ud: "Vi kan konkurrere mod Temu på pris"

Af: Lucas Andreas

|

11/10/2024

forbrug
chayanuphol / Shutterstock.com
chayanuphol / Shutterstock.com
Markant udmelding fra den danske kæde.

Lige nu læser andre også

Den kinesiske shopping app Temu har taget både internettet og forbrugere med storm.

Deres ultra-billige produkter er populære blandt mange, men kritikken af handelsplatformen har også været stor.

Kritikken ændrer dog ikke på, at den kinesiske forretning er en af de mest populære webshops i Danmark.

Mens flere danske børnetøjsforretninger det seneste år har måttet dreje nøglen om, ser det helt anderledes ud for genbrugskæden Børneloppen, der handler med genbrug af alt fra børnetøj til legetøj og barnevogne.

Det fortæller kæden i en pressemeddelelse.

Med tre danske og en international butiksåbning alene i løbet af 2024 har kæden succes i et ellers udfordret marked.

 "Vores koncept er modstandsdygtigt over for nethandlen, fordi forretningerne er store, og priserne er små. Faktisk påvirker det os overhovedet ikke, og vi kan som en af de ganske få i Danmark konkurrere mod Temu på pris. Samtidig har vi også et bæredygtigt aspekt, som især førstegangsforældre i dag går op i," forklarer Johanna Kiel, der er en af idékvinderne bag og indehaver af Børneloppen, der åbnede deres første forretning i 2016 i Valby, og i løbet af 2024 er åbnet i Horsens, Herning og Lyngby.

Sidste år solgte private tøj og ting til børn hos Børneloppen for hele 200 millioner kroner, og for 2024 ser det ud til, at succesen fortsætter med et salg på 157 millioner kroner i løbet af årets først ni måneder. 

Flere kunder som både køber og sælger

Netop konceptet med at det er private, der både køber og sælger hos Børneloppen er medvirkende til den stigende popularitet. I mange tilfælde vender købere nemlig tilbage som sælgere senere.

"Det er dyrt at blive førstegangsforældre, så det er nærliggende at se på mulighederne for at spare penge her. Der er rigtig mange, der opdager Børneloppen, når de bliver forældre første gang. Vi ser ganske ofte, at de kunder, vi havde for måske to eller fem år siden som shoppere, senere kommer tilbage og bliver sælgere. Det bliver et kredsløb på den måde," forklarer Johanna Kiel. 

I 2023 blev der solgt over fem millioner brugte varer i Børneloppens butikker, og kæden regner med at slå rekorden i 2024, hvor salget per september ligger lidt over fire millioner.

Anbefalet til dig