Kædedirektør for 365Discount er ikke i tvivl: Sådan slår de Rema 1000 og Netto

Af: Mie M.B

|

11/03/2024

forbrug
Foto: ricochet64 / Shutterstock.com
Foto: ricochet64 / Shutterstock.com
Der er masser af forventninger og håb forude for 365Discount

Lige nu læser andre også

Dagligvarebranchen er under massivt pres, og konkurrencen er skarpere end nogensinde. Hvor nogle kæder kæmper for at fastholde kundesegmentet, oplever Coop-koncernens lavpriskæde, 365discount, et lyspunkt i kampen om kundernes gunst. Med store ambitioner og innovative strategier er kædedirektør Michael Tilsted fast besluttet på at vende skuden og gøre 365discount til en bastion for succes inden for discountsegmentet. Dette kræver dog ikke kun smart forretningsstrategi, men også en dedikation til kvalitet og medarbejdermotivation, som Tilsted mener er nøglen til fremgang. Det fortæller han til Avisen Danmark.

Under et besøg i Odense, hvor Coop-koncernens eneste overskudsgivende 365discount-butik ligger, deler Tilsted sin vision om kædens fremtid. Han understreger, at succesen for denne butik viser potentialet for resten af kæden. Med et underskud på 651 millioner kroner i 2022 står 365discount over for en monumental opgave, men Tilsted er optimistisk. Han betoner vigtigheden af at have butikschefer, der er motiverede og i stand til at skabe positive resultater, understøttet af en "lukrativ bonusordning", der kan konkurrere med branchens bedste.

For at realisere disse ambitioner sætter Tilsted fokus på et forbedret sortiment, der trækker på Coops styrker inden for kvalitet og ansvarlighed. Dette inkluderer lanceringen af unikke produkter, som skal lokke kunderne til at fylde mere i kurven og besøge butikkerne oftere. På trods af hård konkurrence fra både Rema 1000 og Netto, ser Tilsted en klar vej fremad ved at forbedre tilbuddet til kunderne og sikre, at butikscheferne har de rette værktøjer og incitamenter til at drive vækst.

Tilsteds ambitioner strækker sig videre end blot det næste regnskabsår. Med en vision om at fordoble omsætningen inden 2030, og allerede nu kassere faste måltal for overskud, peger han mod en fremtid, hvor 365discount ikke kun er en overlevelseskamp, men en vækstsucces. Han anerkender de udfordringer, der ligger forude, men hans beslutsomhed og strategiske tilgang lover godt for en kæde, der står ved en skillevej.

Anbefalet til dig