Coca-Cola har længe været synonym med jul, blandt andet med deres ikoniske julelastbiler og reklamer, men Pepsi udfordrer nu med denne krydrede nyhed.
Pepsi forsøger at sætte sit præg på julen med en ny, begrænset juleudgave:
Pepsi Zero Sugar Gingerbread.
Smagen, der kombinerer noter af kanel, ingefær, brun sukker og melasse, har fået blandede reaktioner fra både fans og skeptikere.
Ifølge mediet Metro vækker varianten stor opmærksomhed på sociale medier.
En bruger på X (tidligere twitter) skrev:
“That is going to be gloriously nasty. I must try it,” mens andre var knap så begejstrede.
“Der er ingen chance for, at det smager godt!” udtalte en Instagram-bruger, mens en anden skrev:
“Jeg fik kvalme bare af at tænke på det.”
Ikke nem at få fat i
Den nye smagsvariant er ikke tilgængelig i almindelig handel.
Fra den 4. december kan man få en gratis dåse, hvis man køber to Pepsi Minis 10-pakker gennem TikTok-butikken, eller deltage i konkurrencer på Pepsis hjemmeside mellem den 4. og 11. december.
Det er endnu uvist, om Gingerbread-udgaven kommer til Danmark eller andre lande uden for USA.
Om Pepsis satsning bliver en julefavorit eller et hurtigt glemt eksperiment, må tiden vise.