Andel Energi med vigtig meddelelse til kunder, der har fået særlig besked

Af: Lucas Andreas

|

08/11/2024

Nyheder
Foto: Andel Energi
Foto: Andel Energi
Mange kunder har modtaget beskeden.

Lige nu læser andre også

Eftersom at stort set alt er blevet digitaliseret, fra post fra det offentlige til beskeder fra elselskabet, er det vigtigt at være opmærksom på svindel over nettet.

Svindlere forsøger at franarre uvidende borgere fra penge, og selvom der ofte bliver advaret imod diverse svindelnumre, hænder det alligevel, at uskyldige borgere bliver snydt.

Derfor gælder det også om at spidse ører, når der udsendes en advarsel via 'Mit digitale selvforsvar' - og det er netop sket.

Denne gang er det Andel Energi, der udsendender en vigtig advarsel til deres kunder.

Mange borgere modtager desværre stadig falske sms'er og mails fra afsendere, som udgiver sig for at være Andel Energi.

De falske sms'er og mails omhandler primært, at ens strøm vil blive afbrudt, hvis man ikke opdaterer sine betalingsoplysninger.

Svindlerne kan også finde på at skrive falske sms'er og mails om andre emner - blandt andet:

  • Din seneste regning er blevet betalt to gange, og du skal derfor have penge refunderet.

  • Du skal have penge tilbage fra Andel Energi og skal opdatere dine betalingsoplysninger for at få dem udbetalt.

  • Du har en ubetalt regning, og der vil blive påskrevet renter, hvis du ikke betaler omgående.

  • Du har en ubetalt regning og vil få en andelsrabat, hvis du betaler indenfor 2 dage.

  • Dit abonnement kan ikke fornyes, og din konto hos Andel Energi vil blive lukket permanent, hvis du ikke opdatere din betalingsoplysninger.

Modtager du sådan en besked, skal du ikke trykke på linket og blot slette sms'en eller mailen.

Hvis du er i tvivl, om du har en ubetalt regning, kan du tjekke det ved at logge direkte ind på Andel Energis selvbetjeningsside eller på deres app.

Foto: Andel Energi

Anbefalet til dig