Circle K-kampagne vender tilbage: Disse danskere vil nyde godt af det

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
For sjette år i streg kører hyldet kampagne på Circle K.

Lige nu læser andre også

Som følge af den udbredte mistrivsel blandt børn og unge har BørneTelefonen travlt. Digital mobning, stress, præstationsangst, vold og selvskadende adfærd er nogle af de emner, børn og unge kontakter BørneTelefonen om. Derfor ruller Circle K for sjette år i træk ud med Børnekaffe-kampagnen og denne gang i et nyt format.

Det skriver Circle K i en pressemeddelelse.

Børnekaffe er kaffe til fordel for BørneTelefonen, og hver kunde som køber en mellemstørrelse kaffe i en Børnekaffekop sikrer, at Circle K donerer penge til Børns Vilkår. Samlet forventes en donation på 1 million kroner til Børns Vilkår fra Circle K.  Herudover kan kunderne via en QR-kode donere yderligere beløb til BørneTelefonen. 

”Vi kører Børnekaffe-kampagnen igen, fordi vi de forgangne år har oplevet en enorm opbakning hos vores kunder til denne kampagne og fordi vi fortsat ønsker at støtte op om Børns Vilkår. Med vores Børnekaffe kampagne kan vi hjælpe med til, at BørneTelefonen fortsat kan holde døgnåben og hjælpe endnu flere sårbare børn og unge”, fortæller kommunikationschef hos Circle K Danmark, Kirsten Grumstrup.

BørneTelefonen gør en forskel for tusindvis af børn 
Børnekaffe-kampagnen er en del af et flerårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over fem millioner kroner ind til BørneTelefonen. Tidligere er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, så den nu er døgnåben.

”Når børn og unge kontakter BørneTelefonen, er det ofte første gang, de sætter ord på det, der er svært, og derfor er det afgørende, at vi kan være der for dem – uanset tidspunktet på døgnet. Vi er meget taknemmelige for samarbejdet med Circle K, som netop støtter op om, at BørneTelefonen kan svare på flest mulige henvendelser,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

Om Børnekaffe

  • Kampagnen kører for sjette gang i træk i alle Circle K’s 208 danske butikker.

  • I år går donationen til fortsat at holde BørneTelefonen døgnåbent.

  • Børnekaffe har siden 2019 medført en samlet donation på over fem millioner kroner til Børns Vilkår.

  • Læs mere om Børnekaffe på www.circlek.dk/børnekaffe

Om BørneTelefonen 

  • BørneTelefonen har været døgnåben siden 1. november 2021. Her kan børn og unge henvende sig på telefon, chat og sms, ligesom BørneTelefonens hjemmeside har en brevkasse, man kan skrive til.

  • Sidste år havde BørneTelefonens frivillige rådgivere over 60.000 samtaler med børn og unge.

  • Blandt de emner, der fylder mest i samtalerne, var forholdet mellem barn og forældre, kærlighed/forelskelse, venskaber og selvskadende adfærd.

Anbefalet til dig