Dansk Bank udsender advarsel til samtlige kunder

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu er det blevet tid til at spidse ører.

Lige nu læser andre også

En vigtig del af de danske bankers ydelser er at beskytte kundernes midler og personlige oplysninger mod trusler som svindel, identitetstyveri og økonomisk kriminalitet.

Derfor udsender banker af og til advarsler og retningslinjer til deres kunder for at sikre, at de er opmærksomme på potentielle risici og ved, hvordan de skal handle i tilfælde af en trussel.

Og nu er det tid til at træde varsomt; især hvis du er kunde hos Sydbank.

Sagen er den, at Sydbank har udsendt en advarsel via appen 'Mit Digitale Selvforsvar', som lyder på, at en vaskeægte svindelbesked er i omløb.

Af beskeden, der ser ud til at komme fra en medarbejder fra Security & Risk Management i Sydbank, fremgår det, at du inden længe vil blive ringet op.

Det er dog ikke noget, du skal tage for gode varer, og Sydbank opfordrer dig til at lægge på, såfremt du bliver ringet op.

Hele advarslen kan læses her.

"Der florerer i øjeblikket sms'er om sikkerhedsunderretninger, hvor det fremgår, at du vil blive kontaktet af en medarbejder fra Security & Risk Management i Sydbank.

Hvis du bliver ringet op fra denne afdeling, så læg på. Beskeden er falsk og ikke fra Sydbank."

Herunder kan du se et eksempel på den falske besked.

Foto: Mit Digitale Selvforsvar

Her kan Mit digitale selvforsvar hentes

Mit digitale selvforsvar er gratis og findes til både iOS og Android-enheder.

Via appen kan du på din telefon eller tablet holde dig opdateret på de nyeste digitale trusler.

Anbefalet til dig