EM-slutrunde er 'knapt nok begyndt': DBU og Hummel melder allerede om rekordsalg

Af: Liva H.

|

12/06/2024

Nyheder
Redaktionel kreditering: Igor Link / Shutterstock.com
Redaktionel kreditering: Igor Link / Shutterstock.com
Det går stærkt, men godt, må man konstatere.

Lige nu læser andre også

Med kun få dage tilbage inden EM-slutrunden skydes i gang, mærkes fodboldfeberen allerede over hele landet.

Og det får danskerne til at købe én helt særligt ting.

Det skriver B.T.

Nemlig den nye danske fodboldtrøje.

Før det danske landshold har spillet deres første EM-kamp, meldes der om rekordsalg af danske landsholdstrøjer, som var det Lurpak til seks kroner.

Både Dansk Boldspil-Union (DBU) og Hummel, der står bag trøjernes design og produktion, er meget tilfredse med den store efterspørgsel.

I en pressemeddelelse udsendt af Hummel og DBU meldes det, at salget af fodboldtrøjer går langt over al forventning. Faktisk har de slået tidligere rekorder med over 70 procent, hvilket svarer til samme tidspunkt i 2021, da EM blev spillet på hjemmebane.

"Som sponsor er det fantastisk at mærke den støtte og opbakning til landsholdet, og vi er stolte over at kunne klæde alle de danske fans på til en magisk fodboldsommer," udtaler Hummels CEO, Lars Stentebjerg.

DBU er også begejstret for modtagelsen af den nye fodboldtrøje.

Den administrerende direktør for DBU, Erik Brøgger Rasmussen, udtaler: "Vi glæder os til den store EM-fest og til at samle og begejstre hele landet. Landsholdstrøjen er i høj grad blevet et symbol på national samling og forventningens glæde, og vi er utroligt glade og stolte over den opbakning, vi oplever fra de danske fans."

Hummel og DBU vil dog ikke afsløre, hvor mange landsholdstrøjer der er solgt, men de kan oplyse, at der produceres flere trøjer, som forventes at komme til salg sidst på sommeren.

Anbefalet til dig