Her er den absolut største grund til, at danskerne handler på Temu

Nyheder
Foto: PenguinLens / Shutterstock.com
Tallene taler sit klare sprog.

Lige nu læser andre også

Den internationale online-handelsplatform Temu har på rekordtid udviklet sig til en af ​​danskernes favoritter.

Selvom Temu flere gange har tiltrukket sig uheldig opmærksomhed, holder danskerne sig ikke tilbage.

En ny forbrugerundersøgelse viser, at hver fjerde dansker har handlet på Temu, og at det først og fremmest er de lave priser, som lokker de danske forbrugere til at svinge kortet.

Ifølge undersøgelsen, som er gennemført af Kantar Sifo, angiver 44 procent af de danske forbrugere, at de lave priser er blandt de største fordele ved at handle på Temu.

Det fremgår af en pressemeddelelse, som Nyheder24 har fået tilsendt.

25 procent angiver det som en af ​​de største fordele, at man på Temu kan købe produkter, som det ellers synes at være umulige at få fat i, mens 23 procent peger på Temus store udvalg.

"Der er ingen tvivl om, at Temu presser priser nedad på det nordiske marked. Temus blotte tilstedeværelse på markedet gør, at visse produkter bliver billigere for forbrugerne," siger Peter Nordgaard, der er supply chain-ekspert og forfatter.

Han tilføjer, at Temu indgår i en større bevægelse hen imod mere onlinehandel.

"Indimellem har vi en tendens til at glemme, at forbrugere uden for de større byer er nødt til at køre langt for at handle. Temu bringer hele deres univers af produkter tættere på forbrugerne, uanset hvor langt de bor fra en af ​​de større byer," siger han.

Mest populær i Nordjylland

Mens de danske Temu-kunder fordeler sig jævnt, hvad angår alder og køn, er der betydelige forskelle regionerne imellem.

Temu er mest populær i Region Nordjylland, hvor 37 procent har handlet på Temu. Nordjyderne er dog tæt efterfulgt af Region Sjælland, hvor andelen ligger på 33 procent.

Derefter følger Region Midtjylland (26 procent), Region Syddanmark (24 procent) og Region Hovedstaden (19 procent).

En relativt høj husstandsindkomst afholder ikke danskerne fra at købe produkter til lave priser på Temu.

22 procent af de danske forbrugere, der har en husstandsindkomst på over en million kroner om året, har nemlig prøvet at shoppe på Temu.

Anbefalet til dig