ILVA er et af landets største og mest kendte bolighuse, men fremover skal danskerne vænne sig til en markant ændring, når de besøger et af kædens mange møbelhuse.
Det fortæller kæden i en pressemeddelelse.
Administrerende direktør i ILVA, Kim Møller Mønster, der tiltrådte i april i år, uddyber den transformation, Danmarks største kæde af boligindretningsbutikker står over for.
Og transformationen byder på store ændringer for både kædens online samt fysiske butikker.
"Vi sætter hjørnestenene for fremtiden med en klar ambition om fortsat vækst. Vi bygger på et stærkt fundament med en klar strategi, der dels involverer digital transformation og dels sikrer en forbedret kundeoplevelse, som er mere konceptdrevet og skræddersyet til den moderne forbruger,« siger Kim Møller Mønster.
"En central del af vores strategi er at tænke digitalt først. Vi har blandt andet besluttet at gøre hele vores produktsortiment tilgængeligt online inden udgangen af næste år." fortæller direktøren.
Butikkerne bliver helt anderledes
Sideløbende med den digitale udvikling investerer ILVA i den fysiske butiksoplevelse, herunder optimering af pladsudnyttelsen i nogle af butikkerne.
"Vi har redefineret den optimale størrelse på vores butikker, og kort sagt skal vi være mindre for at vokse os større," fortæller Kim Møller Mønster.
I praksis vil strategien medføre, at nogle af ILVAs butikker lukker for derefter at genåbne på nye lokationer, der matcher det fremtidige koncept. Andre butikker omlægges, og der vil blive arbejdet mere på at opdele eksisterende butikker, så andre brands kan rykke ind og bidrage til et mere dynamisk butiksmiljø.
"Konkret vil nogle butikker gå fra 12.000 m² til blot 2.500 m². Målet er at sikre, at kunderne får en sammenhængende oplevelse, uanset hvor de møder ILVA, samtidig med at de tilbydes lokal service, der er forankret i deres område," afslutter Kim Møller Mønster.