Jann fra Aalborg advarer om online rejsebureau: "Jeg føler mig virkelig snydt"

Af: Liva H.

|

02/07/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det har indtil videre taget over 5 måneder at få sine penge tilbage.

Lige nu læser andre også

Da Jann Villadsen på 47 år, der til daglig bor i Aalborg skulle til Panama, for at besøge sin datter, virkede det tilsyneladende som en god ide at købe det gennem et online rejsebureau, hvor han købte biletter for i alt 12.043 korner.

Nogle uger inden afrejse bliver han dog ramt af sygdom og han aflyser derfor sit fly i november for i stedet af tage afsted i december.

Det endte dog som en både langtrukket økonomisk kramp for Jann og tilbage står han, og føler sig både afkræftet efter 'en lang kamp' og snydt.

Det skriver B.T.

Selvom Jann købte en ny billet hos selskabet, så hverken hørte eller så han noget til de penge, han skulle have retur for den anden billet.

"Jeg føler mig virkelig snydt," understreger Jann Villadsen, der først efter fem måneders kamp ser skyggen af sine penge – og det er ikke engang alle pengene, han endnu har fået.

Det viser sig dog, at Jann langt fra er den eneste, der har haft problemer med Travellink.

Gruppe oprettet som skræk og advarsel

På grund af den lange kamp, er der oprettet en Facebook-gruppe ved navn 'Aldrig mere Travellink', hvor der indtil videre er 437 medlemmer.

Ser man på Trustpilot, får bureauet også en del dårlige anmeldelser.

Ud af de 16.726 anmeldelser, er omkring 46 procent af dem en vurdering med 1 stjerne (den laveste mulige score).

Det, der blandt andet giver bureauet den dårlige score, er, at det tilsyneladende er utrolig svært at komme i kontakt med dem, og at det ikke er nemt at få pengene retur for en aflyst rejse.

Fik autosvar efter autosvar

Også på Trustpilot skrev Jann Villadsen sin oplevelse og mening om Travellink den 20. april, og her fik han et svar tilbage:

"Hi Jann, vi beklager virkelig, at din oplevelse med kundeservice var mindre end ideel. Den måde, interaktionen blev håndteret på, stemmer ikke overens med vores kvalitetsstandarder, hvilket er noget, vi tager alvorligt," skriver Travellink og tilføjer:

"Vi har gennemgået din sag for at bekræfte, at kvaliteten ellers var opfyldt, og forsikrer dig om, at din anmodning er i gang og behandles korrekt. Så snart vi har et svar, giver vi dig besked via e-mail på den adresse, der blev brugt til at foretage dit køb. Vi sætter pris på din tålmodighed og forståelse i denne tid."

Ifølge Jann er det helt 'urimeligt' at blive holdt hen i så mange måneder med standardsvar og uden at se skyggen af sine penge.

Mulige ændringer på vej

Lars Arendt påpeger, at den nuværende lovgivning ikke giver mulighed for at sanktionere billetformidlere, når de forsinker sagsbehandlingen og tilbagebetalingen til forbrugerne.

Dog er der håb på vej, da Europa-Kommissionen er opmærksom på dette hul i lovgivningen.

I november sidste år fremsatte de derfor et forslag om at stramme op på billetformidlernes forpligtelser til hurtigere sagsbehandling og refundering af skyldige beløb til forbrugerne. Lars understreger dog, at der nok går nogle år, før de nye regler træder i kraft..

Anbefalet til dig