New York Times rapporterede efter to års lockdown-restriktioner, at Japans nationale skattemyndighed lancerede sin konkurrence, der opfordrede 20 til 39-årige til at dele deres ideer for at øge alkoholforbruget.
Agenturet sagde, at de håber, at kampagnen kendt som 'Sake Viva' vil hjælpe med at revitalisere alkoholindustrien.
Den japanskeskattestyrelse delte også, at drikkeri var blevet mindre hyppigt blandt den yngre generation på grund af pandemien - noget de håber at kunne vende og samtidig skabe alkoholsalg.
"Det indenlandske marked for alkoholholdige drikkevarer er faldende på grund af demografiske ændringer såsom faldende fødselsrate og aldrende befolkning, og livsstilsændringer på grund af virkningen af den nye coronavirus-infektion," lød det fra skattemyndighedens kampagnewebsted.
Ifølge agenturet var Japans årlige alkoholforbrug faldet fra 100 liter pr. person i 1995 til 75 liter i 2020. Det skriver Ladbible.
Dette har uundgåeligt skadet den japanske økonomi, hvor alkohol kun tilskriver 1,7 procent af skatteindtægterne i 2020, ned fra tre procent i 2011 og fem i 1980, ifølge Japan Times.
En talsmand for agenturet sagde dengang: "Da arbejde hjemmefra til en vis grad gjorde fremskridt under COVID-19-krisen, kan mange mennesker være kommet til at stille spørgsmålstegn ved, om de skal fortsætte med vanen med at drikke med kolleger for at uddybe kommunikationen. Hvis den 'nye normal' slår rod, vil det være en ekstra modvind for skatteindtægterne."
Mens regeringen har forsikret, at de ikke vil tilskynde til at "drikke for meget", har den kontroversielle kampagne tiltrukket sig et væld af kritik fra offentligheden.