Lidl afslører store planer for fremtiden: "Jeg vil ikke have, at folk skal se os som fremmede"

Nyheder
Foto: Shutterstock
Nu løfter Lidl sløret for store fremtidsplaner.

Lige nu læser andre også

Lidl har lige nu 134 butikker fordelt ud over hele Danmark. 

I alt har Lidl intet mindre end 11.200 butikker fordelt i hele 32 forskellige lande. 

Men i Danmark er der stadig langt flere Rema 1000 og Netto-butikker - og det vil Lidl have lavet o2m på. 

Det skriver Børsen.

Derfor skal der fart på udvidelse, som har formålet at give Lidl 200 butikker i Danmark. Det fortæller Jens Stratmann, der er topchef i Lidl Danmark. 

Planen er at der skal åbnes mellem otte og ti nye Lidl butikker hvert år. 

Lidl vil nemlig gerne have en større markedsandel end nu, hvor markedsandelen ligger på 3,5 procent. 

Det er også nødvendigt med udvidelsen af flere butikker, hvis Lidl vil nærme sig eksempelvis Netto og Rema 1000, der har henholdsvis 524 butikker og 359 butikker i landet.

"Hvis et norsk firma (Rema 1000, red.) kan gå ind og blive næsten dansk, så kan vi også. Jeg vil ikke have, at folk skal se os som fremmede. Det kræver tid og flere butikker. Lige nu skal kunderne køre forbi to-tre butikker, før de kommer til en Lidl, og det skal vi undgå. Jeg er overbevist om, at vi derfra bliver en succes," lyder det fra Jens Stratmann. 

Ideen med de mange nye butikker er også, at Lidl ønsker at gøre mere opmærksom på sig selv. 

"Lige nu skal kunderne køre forbi to til tre butikker, før de kommer til en Lidl, og det skal vi undgå," siger Jens Stratmann.

Indtager førsteplads

Lidl er dog allerede ganske populær blandt danskerne.

Blandt andet indtog den tyske discountkæde en flot førsteplads tidligere i år. Her talte tallene sit tydelige sprog i en undersøgelse fra YouGov, hvor 1.240 repræsentativt udvalgte danskere deltog.

Her angav de hvilke supermarkedskæder de havde handlet bagervarer i, inden for de seneste to måneder. Herefter vurderede de kædernes bagerafdelinger på kvalitet, udvalg og det samlede generelle indtryk - herunder hygiejne, præsentation og indretning. 

Her var danskerne ikke i tvivl - Lidl slår sine konkurrenter, når det kommer til kvalitet.

Hvis man ser på kategorierne så indtager Lidl andenpladsen med 78 procent, når der tales om det generelle indtryk. Procenttallet er andelen af respondenter, der har svaret god eller meget god. Her løber Kvickly med førstepladsen.

Ved karegorien godt udvalg, er det Bilka der løber med førstepladsen, med 83 procent og Lidl med andenpladsen på 82 procent.

På kvalitet er det Lidt der løber med førstepladsen på 86 procent og Kvickly med andenpladsen på 82 procent.

 

 

 

 

Anbefalet til dig