Mahammed Warmoge, der er købmand i Meny, har nu advaret sine kunder omkring, at falske opslag florerer på hans forretnings Facebook-side.
Opslagene, som giver indtryk af at være legitime, hævder, at kunder har vundet en gavekurv og beder dem om at klikke på et link eller oplyse deres kontonummer.
Det ligner, at opslagene kommer fra Meny, men det er altså ikke tilfældet.
De falske opslag udnytter kundernes tillid ved at love præmier i form af gavekurve, hvilket får dem til at afgive personlige oplysninger som kontonumre.
"Vi har haft konkurrencer, og de kunder, som har vundet, har fået deres præmier, skriver Mahammed Warmoge. i opslaget på Facebook, inden han fortsætter:
"Men vi beder aldrig om links eller kontonumre."
Mahammed Warmoge udtrykker sin dybe beklagelse over situationen og opfordrer alle kunder til at være opmærksomme på de potentielle farer ved at klikke på ukendte links eller dele personlige oplysninger.
Han understreger, at den legitime kommunikation fra forretningen aldrig vil indeholde anmodninger om kontonumre eller andre følsomme oplysninger.
Flere personer har allerede kommenteret opslaget, hvor de fortæller, at de blev kontaktet af svindlerne.
Du kan se opslaget herunder.
(Artiklen fortsætter under opslaget)
Det er desværre ikke første gang, og det bliver næppe sidste gang, at svindlere vil forsøge at udgive sig fra at være en legitim forretning.
Tidligere var der inflation i, at store brands pludselig dukkede op på Facebook med nye sider i form af Ikea Danmark, Coca Cola Danmark m.m. men det var blot svindelsider.
Bliver du kontakt i forbindelse med, at du har vundet en konkurrence, så husk at brug din sunde fornuft eller kontakt eventuelt virksomheden telefonisk, og få bekræftet, at du faktisk har vundet.