Du kender det helt sikkert selv.
Du spotter en nedsat vare, og tænker du har gjort sig et rigtig godt køb, men prisen er ikke den samme oppe ved kassen.
Hvis det lyder, som noget, du har prøvet før, så kan du trøste dig selv med, at der er ændringer på vej - i hvert fald i Netto.
Sagen er den, at kæden, der hører under Salling Group, investerer i ny teknologi for at undgå prisfejl ved kassen.
Det skriver B.T.
Kunder i Netto har længe oplevet frustrationen ved at finde en nedsat vare på hylden, kun for at opdage ved kassen, at prisen er højere end forventet.
Det problem har ført til utilfredshed blandt mange, og Netto erkender nu, at fejlprocenten har været for høj. Discountkæden tager nu konsekvensen og lancerer et elektronisk prisskilt-system, der skal eliminere fejlagtige prisangivelser.
To årsager
Henrik Nielsen, Head of Operations hos Netto, fortæller til B.T., at der især er to hovedårsager til den nye teknologi.
For det første har de nuværende manuelle prisskilte været tidskrævende for medarbejderne, hvilket har øget risikoen for fejl.
"Vores kollegaer bruger uendeligt lang tid på at skifte prismærkaterne i butikken, og her er der en alt for stor risiko for, at der opstår fejl," forklarer han.
Den anden grund er, at Netto ønsker at imødekomme kundernes feedback, hvor mange har klaget over forskellen mellem hyldepris og kassepris.
"Priskorrektionen har været alt for høj, og det løser vi med det nye system," fortsætter Henrik Nielsen.
Gælder samtlige butikker
Det nye system, som Netto ruller ud i alle sine 550 butikker, gør det muligt at opdatere priser dagligt i stedet for to gange om ugen. Det betyder færre fejl og en bedre oplevelse for kunderne.
Selv om udskiftningen af systemet kræver en stor investering, er det ifølge Henrik Nielsen nødvendigt for at sikre, at priserne på hylderne altid er opdaterede og korrekte.
Netto har allerede implementeret de elektroniske prisskilte i 85 butikker landet over og forventer, at systemet vil være på plads i samtlige butikker inden udgangen af sommeren næste år.