Netto støtter Copenhagen Pride: Det gør kunderne aggressive

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Støtten af paraden falder ikke i lige god smag hos alle Nettos kunder.

Lige nu læser andre også

Pride Month er over os, og lørdag den 19. august finder Copenhagen Pride sted. 

Paraden er en hyldest og støtte for LGBTQ+-fællesskabet, der hylder medmenneskelighed og mange forskellige seksualiteter.

I forbindelse med Pride Month er Nettos maskot, Scottie, hoppet i regnbuefarver for at vise sin støtte til paraden. 

Discountkæden er nemlig i år officiel partner til Copenhagen Pride, hvilket har fået flere kunder op i det røde felt.

Det skriver DetailWatch via Børsen.

Nettos HR-direktør, Christian Dahl, mener, at der er flere virksomheder, der holder sig væk fra at støtte Copenhagen Pride, fordi de er bange for at få et slag i ansigtet: 

“Tonen er generelt ekstremt hård i nogle af de henvendelser, vi får. Det gælder både på sociale medier, til vores kundeservice og ude i butikkerne. Men det får os ikke til at ryste på hånden. Der er nogle kunder, der kan være ret aggressive, og nogle kan godt finde på at skubbe til de støttearmbånd, vi sælger til priden eller kaste med tingene”, lyder det fra ham.

Det at kunderne kan blive aggressive, skræmmer måske nogle partnere, der er bange for at få beskadiget forretning, men det er ikke tilfældet med 7-Eleven.

7-Eleven har været hovedsponsor på paraden i et helt årti. 

Annette Juhler, der er chef for kommunikation, CSR og Public Affairs, fortæller, at kunder af og til udtrykker deres utilfredshed med, at butikken støtter paraden. 

Hun uddyber dog, at der aldrig har været noget problem fra parternes side.

Anbefalet til dig