Nye tiltag fra Kvickly, SuperBrugsen mm.: Holder kunderne for nar

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Mens konkurrenter prøver at finde muligheder for god kundeservice, satser COOP på en anden løsning.

Lige nu læser andre også

For tiden cirkulerer er begreb på internettet, krediteres til Ekstra Bladets Facebook-side: "krymp-flation".

Tidligere bragte de historien om den franske fødevareproducent Carrefour, der er begyndt at advare kunderne om produkter der indeholder mindre og mindre i indpakningen - uden at sænke prisen.

'Dette produkts vægt eller volumen er faldet, og derved har producenten øget dens pris' står der skrevet med store bogstaver, som praktisk information til de handlende gæster.

Til opslaget har mediet spurgt ind til om hvorvidt danskerne ønskede discountbutikkerne skulle indføre samme advarsler ved dørene, og læserne har talt unisont: indfør det.

Leverpostej, kaffe, pålæg og mange flere forslag har folket budt ind med, der selv konkluderer at de alligevel kan se at indholdet mangler i emballagerne, så kunderne i sidste ende føler sig snydt.

Nationen! har derfor taget direkte kontakt til den danske grossist-mekka, COOP, for at høre om lignende tiltag vil blive inkluderet i deres butikskæder, så som SuperBrugsen og Kvickly.

Og selvom danskerne ser konceptet som ikke blot fair men også god kundeservide, vil COOP ikke bakke idéen op. I stedet mener de at der findes et bedre alternativ.

- Vi kæmper lige som Carrefour for at få indkøbspriserne ned, og den kamp er lige nu meget hård, ikke mindst med multinationale mærkevareproducenter (...) Hvis vi synes nogle er blevet for dyre – på den ene eller anden måde – vil vi ikke direkte hænge dem ud som vores franske kollega. Så vil vi stoppe med at handle med dem.

COOP ser ikke ud til at ønske ændringerne i handelsmåderne i disse stramme tider hvor pengepungen gør mere ondt at hive op af lommen end de seneste år. Grossisten ser hellere at de produkter de selv konkluderer bliver for dyre til at de med god samvittighed at kunne sætte op på hylderne, helt udebliver fra butikkernes sortiment.

- Det kan så have den konsekvens, at vi fortæller kunderne i butikkerne, hvorfor de ikke kan få bestemte varer (...) Og her vil vi nødvendigvis ikke holde os tilbage med at informere om, at det skyldes, at den pågældende leverandør er for dyr, afslutter COPP

Hvor COOPs egen grænse for hvornår produkter i deres øjne kan kategoriseres for værende "for dyre" til at komme i butikkerne, meldes der ikke om.

Anbefalet til dig