Rema 1000 hænges ud: Her taber de stort til konkurrenterne

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Rema 1000 plejer at ligge i toppen, når de sammenlignes med konkurrenterne - men ikke på dette parameter.

Lige nu læser andre også

Der hersker ikke nogen tvivl om, at Rema 1000 har en høj stjerne hos danskerne.

Kundetilfredshed og priser er to parametre, hvor de norske supermarkedskæde virkelig skiller sig ud positivt - men der er også en skyggeside, der ikke bliver talt meget om.

Den har B.T. nu kastet lys over.

Peter Boier, der er B.T.s techanmelder, har anmeldt Rema 1000's apps; og i anmeldelsen får de mere ris end ros.

Hvorfor ikke samlet?

Rema 1000 har to apps.

En til selvscanning og betaling under indkøb og en anden til online bestilling og levering af varer. Mens begge apps tjener praktiske formål, kritiseres de af anmelderen for at være forældede og uinspirerede i deres brugerinterface.

Han påpeger, at det er irriterende for forbrugerne at skulle navigere mellem to forskellige apps og stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor Rema 1000 ikke kan samle begge funktioner i én enkelt app for at forenkle brugeroplevelsen.

Fordele?

Når det kommer til fordele ved at anvende Rema 1000's apps, finder Boier dem minimale sammenlignet med konkurrenterne Salling Group og Coop, der begge tilbyder unikke fordele såsom særtilbud for app-brugere, penge retur for utilfredsstillende varer og gratis opskrifter.

Konklusionen fra techanmelderen er, at Rema 1000's digitale tilbud er et område, hvor kæden "halter håbløst efter" sine konkurrenter, og han har en følelse af, at de kun har de to apps for at have boksen krydset af.

Noget man dog ikke kan tage fra Rema 1000 er deres glade kunder, som ikke lader til at vægte app-løsningerne særlig højt.

Anbefalet til dig