Når kunderne skal købe ind til hverdagsklassikere som lasagne og pasta bolognese, er hakket oksekød fortsat blandt favoritterne.
Derfor skabte det stor røre, da mængden i Rema 1000's egne varianter af hakket oksekød mindskes med op til 20%.
For selvom, at priserne sank tilsvarende, så var der stor utilfredshed hos kunderne.
Hovedårsagen bag de mange negative reaktioner var, at forbrugerne føler sig tvunget til at spise mindre af en bestemt fødevare.
Men mens kædens initiativ har fået opmærksomhed, er der ikke umiddelbart udsigt til, at konkurrenterne vil følge trop.
Salling Group og Coop meldte nemlig begge ud, at et lignende tiltag ikke stod klar, og det understreger Coop i den grad med deres 'månedens køb' for oktober.
Her er hakket oksekød, endda i den store 700 grams pakke, nemlig at finde.
Prisen for den er 59 kroner, og Coop sender derfor et signal om, at forbrugerne selv skal have lov at vælge den mængde kød, de vil spise.
Det var nemlig det budskab Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop, kom med, da han blev spurgt ind til Coops tanker om de reducerede størrelser på kødbakkerne.
"Vi synes generelt, at kunderne skal have mulighed for at købe den mængde, der passer dem bedst," sagde han i sidste uge til B.T.