Rema 1000 har nu solgt 11 butikker til en anden dagligvarebutikker.
Handlen er en del af en større omstrukturering, der fandt sted efter Aldis exit fra Danmark. Rema 1000 havde oprindeligt overtaget 114 Aldi-butikker sidste år.
Konkurrenceovervejelser førte dog til, at Rema 1000 måtte frasælge tre af disse butikker - specifikt i Bjerringbro, Hadsund og Væggerløse - for at bevare en sund konkurrencesituation lokalt.
Men nu har de altså solgt 11, skriver B.T.
De 11 butikker er blevet opkøbt af Lidl, som dermed har udvidet sit fodaftryk på det danske detailhandelsmarked.
Opkøbet af de 11 butikker har været undervejs i noget tid, men nu er det officielt efter godkendelsen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Denne udvidelse af Lidls tilstedeværelse tyder på en aggressiv vækststrategi fra kæden på det danske marked.
Interessant nok er Lidl ikke den eneste detailgigant, der har draget fordel af Aldis afgang fra Danmark.
Tidligere på året godkendte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen også Salling Groups køb af 13 tidligere Aldi-butikker
Dette understreger en igangværende omvæltning på markedet, hvor større aktører hurtigt overtager de tomrum, Aldi har efterladt.
Denne udvikling rejser spørgsmål om, hvordan det danske supermarkedsmarked vil forme sig i de kommende år, og hvilken indvirkning det vil have på forbrugervalg og priser.
Med flere store spillere, der konkurrerer om markedsandele, kan forbrugerne muligvis forvente mere dynamiske og konkurrencedygtige tilbud i fremtiden.