Rema 1000 smadrer konkurrenterne: Én ting gør hele forskellen

Af: Lucas Andreas

|

11/11/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Rema 1000 er en sand kundefavorit.

Lige nu læser andre også

Der er ikke nogen tvivl om, at Rema 1000 har en høj stjerne hos utallige danskere.

Med mere end 400 butikker i Danmark er den norske supermarkedskæde til stede over hele landet.

Rema 1000 har i de senere år opnået stor popularitet blandt danske forbrugere, som i stigende grad foretrækker den norske discountkæde frem for andre aktører på markedet.

Og det er ikke noget, der ser ud til at blive lavet om lige foreløbigt - tværtimod.

Ifølge en ny rapport fra Retail Institute Scandinavia, som giver en positiv femårig prognose for kæden frem til 2029, ser denne position ud til at styrkes yderligere.

Det skriver B.T.

Rema 1000 forventes at udvide med hele 55 nye butikker over de næste fem år, en vækst, der vil bringe kæden op på en markedsandel på hele 19,2 procent, hvis prognosen holder stik.

Spørger man retailekspert Bruno Christensen, så er det særligt ét punkt, der driver værket for Rema 1000.

"Rema 1000 har succes, fordi de i modsætning til deres konkurrenter på discountmarkedet, har en købmand i butikken," forklarer han og understreger, at den selvstændige købmand har økonomisk incitament til at skabe en velfungerende butik​.

Kundernes favorit

En undersøgelse fra Loyalty Group satte for godt en måned spotlight på kundetilfredsheden i dagligvarebranchen, og her er det Rema 1000, der løb med titlen som kæden med den højeste kundetilfredshed.

Med en score på 69 indeks point er discountkæden placeret som nummer et for niende år i træk, så det er altså ikke helt tilfældigt, at Rema 1000 dominans på markedet kun vokser med tiden.

I dag har Rema 1000 over 420 butikker landet over.

Anbefalet til dig