JYSK har en høj stjerne hos den danske befolkning.
Kæden sælger stort set alt, hvad bolighjertet begærer, og så har de ovenikøbet priser, som de fleste kan være med på.
Mange forbinder helt sikkert også kæden med kompetente medarbejdere, og nu har én af dem faktisk vundet en pris.
25-årige Oliver Barfod, Store Manager i JYSK-butikken på Nykøbing Falster, kunne fredag glæde sig over at vinde Zealand Business Colleges årlige Danish Retail Award.
Prisen gives til butikschefer i Danmark, der i særlig grad har udvist nytænkning i deres arbejde og blev overrakt ved et arrangement i Axelborgsalen ved Tivoli i København.
Oliver Barfod har excelleret ved blandt andet at lægge en særlig indsats i sine medarbejderes læringsproces, og gennem sin position som leder har han givet sine medarbejdere mere ansvar for at forme deres egen træning.
Sådan skriver JYSK i en pressemeddelelse.
”Prisen er en kæmpe milepæl i den karriere, jeg har haft i JYSK. Jeg startede jo som ung dreng, der egentlig ikke skulle mere end at være deltidssælger, og nu står jeg og har ansvar for 15 medarbejdere og har vundet denne pris. Det var ikke noget, jeg havde set komme på nuværende tidspunkt,” siger Oliver Barfod.
Drømmer om det næste skridt
Oliver Barfods karriere hos JYSK har, trods hans unge alder, allerede nu strakt sig over en del år, hvilket betød, at han tilbage i juni kunne fejre sit 10-års jubilæum i virksomheden, og han ser da også tilbage på sine efterhånden mange år hos JYSK med glæde:
”Jeg er hos JYSK gået fra at være en ung, umoden dreng til lige pludselig at være voksen. Jeg har prøvet mere eller mindre alle stillinger i en JYSK-butik, og lige meget hvilken stilling jeg har haft, har der været en leder, der har udviklet mig og gjort mig endnu bedre. Det er det, den her pris er kulminationen på: De mange gode ledere, jeg har haft gennem tiden,” fortæller Oliver Barfod.
Det er blot to år siden, at en anden Store Manager hos JYSK Holbæk, Shengyl Kaplanoska, vandt selv samme pris. Netop lederkulturen i virksomheden er noget, man investerer meget i hos JYSK:
”Hos JYSK er vi enormt stolte af den stærke kultur, vi har for at udvikle medarbejdere, som selv bliver til rigtig dygtige ledere. Olivers rejse hos JYSK er helt særlig, og det er prisen et flot udtryk for,” udtaler Country Director hos JYSK, Bo V. Andersen.
På trods af at Oliver Barfod lige har fået en stor hæder, så har han allerede øjnene rettet mod, hvordan han kan blive endnu bedre og tage de næste skridt hos JYSK.
Oliver får da også muligheden for at blive en hel del klogere på detailbranchen til foråret, når han, som en del af præmien ved at vinde Danish Retail Award, bliver inviteret på en studietur til New York med alt betalt, hvor han netop skal opleve den amerikanske detailhandel tæt på.