Hvis du har modtaget en ekstraregning fra elselskabet Vindstød – og ovenikøbet haft svært ved at få kontakt – så er du langt fra alene.
Flere vrede kunder har i de seneste måneder givet deres utilfredshed til kende på anmeldelsessiden Trustpilot.
Men det er ikke bare de mange dårlige anmeldelser, der skaber røre.
Trustpilot har nu markeret Vindstøds side med en direkte advarsel.
Ifølge anmeldelsessiden har selskabet overtrådt retningslinjerne ved at kontakte brugere og forsøge at få dem til at ændre eller slette negative anmeldelser.
"Ved at gøre dette begrænser de bevidst oplysningerne på deres profil. Dette er ikke tilladt på Trustpilot, da det kan føre til skævhed og kompromittere anmeldelsernes pålidelighed," lyder det fra kommunikationsmedarbejder Declan Proudfoot. Det skriver TV 2 Østjylland.
Ifølge Trustpilot blev Vindstød kontaktet første gang i september 2024. Siden fulgte flere advarsler og i november en offentlig forbrugeradvarsel.
Hos Vindstød erkender kundeservicechef Anders Ørneborg, at man har kontaktet visse brugere, men afviser, at det skulle være et udbredt problem.
"I andre helt ekstreme situationer, hvor vi føler os groft og urimeligt behandlet, og hvor dialog ikke har været muligt, har vi måttet sige til anmeldere, at de risikerer retlige konsekvenser," udtaler han.
Trustpilot har deaktiveret selskabets TrustScore og fastholder advarslen indtil udgangen af maj.
Samtidig understreger platformen, at anmeldelser skal kunne deles frit – både positive og negative.