35-årige Lise er færdig med PostNord

Af: Thea Andersen

|

09/10/2023

Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Lise Victoria Gowens er helt færdig med PostNord.

Lige nu læser andre også

Norske Lise Victoria Gowens har besluttet at undgå netbutikker, der udelukkende benytter PostNord som leveringsmulighed.

Hendes beslutning kommer efter gentagne negative oplevelser med leveringstjenesten, skriver den norske avis DinSide.

35-årige Lise lider af både ME og fibromyalgi, hvilket begrænser hendes evne til at tage til indkøbscentre eller butikker for at afhente pakker. Således er hjemmelevering den foretrukne løsning for hende, og hun er villig til at betale ekstra for denne bekvemmelighed.

Problemet begyndte, da hun for nylig bestilte en pakke fra Kid, der indeholdt to halskæder. PostNord var den eneste tilgængelige leveringsmulighed, så hun valgte denne. Desværre fik hun senere besked om, at den ene del af pakken var blevet leveret til en butik i Skullerud i det sydøstlige Oslo, mens den anden del var blevet leveret til en anden butik i Holmlia.

Disse butikker ligger omkring 30 minutters transport fra hinanden med offentlig transport.

Lise Victoria Gowens var forvirret og kontaktede både Kid og PostNords kundeservice. PostNord skubbede ansvaret over på Kid, men Kid hævdede, at pakken var registreret som hjemmelevering i deres systemer, mens PostNord alligevel leverede til butikkerne.

Efter en lang og frustrerende udveksling blev problemet endelig løst, men Lise Victoria Gowens var stadig ikke imponeret. Hun følte, at det var ærgerligt at skulle følge så meget op for at få den service, hun havde betalt for.

Lise Victoria Gowens påpeger, at selvom nogle måske betragter hendes situation som et luksusproblem, er det et reelt problem for mange mennesker, især dem med kroniske sygdomme, mobilitetsproblemer, ældre personer, dem uden bil, småbørnsforældre m.fl.

Hun udtrykker sin frustration over, at hun måtte tage endnu en chance med PostNord, da hun fandt den perfekte julegave på nettet, og PostNord var den eneste leverandør, der kunne levere til hendes hjem.

Pakken skulle have været leveret den 22. september, men det blev den ikke.

Efter flere forsinkelser endte hun først med at modtage pakken den 3. oktober.

Lægger sig fladt ned

DinSide har efterfølgende kontaktet PostNord, der lægger sig fladt ned.

"Først og fremmest er vi kede af, at Lise har haft disse oplevelser hos os - det beklager vi," siger kommunikationschef Haakon Nikolai Olsen i PostNord.

Han tilføjer, at de altid forsøger at levere efter den forsendelsesmetode, som afsenderen vælger, hvad enten det er hjemmelevering, levering til en pakkeautomat eller til et udleveringssted.

"Nogle gange kan der opstå situationer, som gør, at chaufførerne ikke kan levere til det foretrukne sted," siger han.

Ifølge Haakon Nikolai Olsen arbejder PostNord dagligt på at optimere og udvikle deres tjenester for at sikre tilfredse kunder.

Anbefalet til dig