Morgenmad til 575 kroner fik gæst op i det røde felt: Nu forsvarer restauranten sig

Udland
Genrefoto: Privat
Genrefoto: Privat
Gæsten var så sur efter episoden, at vedkommende skrev en negativ anmeldelse på Google.

Lige nu læser andre også

Måske du selv har prøvet det.

Du tager på restaurant med en gruppe venner, og I har ikke lige tjekket op på priserne på forhånd, men tænker, at det nok skal gå.

Når det så er tid til at betale, får du et chok over, hvor mange penge, du skal af med.

Det var akkurat sådan en gæst på morgenmads- og brunchrestauranten, Kuchltheater, havde det, da vedkommende fik en regning på 76,40 euro (cirka 575 kroner, red.) for tre personer.

Den utilfredse gæst skrev en kritisk anmeldelse af stedet på Google, som har sat gang i en større debat om prisniveauet på restauranter.

Ifølge gæsten, som følte sig sulten efter måltidet, var prisen for høj i forhold til det, de fik serveret.

Sådan skriver mediet OE24.

Derudover blev deres oplevelse forværret af hvepse, der plagede området, uden at personalet tog affære. Gæstens negative anmeldelse vakte meget opmærksomhed, hvilket fik restauratøren til at reagere.

(Artiklen fortsætter under opslaget, som i øvrigt kan oversættes, hvis du åbner det på Facebook)

Svarer igen

Siegfried Baumgartner, der er ejer af restauranten, fandt kritikken både uforståelig og uretfærdig.

"Ja - du spiste morgenmad og betalte 76,40 euro for det, og det er mange penge. Jeg kiggede så grundigt på regningen og fandt frem til, at alt var, som det skulle være," skriver han som svar på gæstens klage.

Han erkender, at prisen kan virke høj, men understreger, at den var i overensstemmelse med det, der blev serveret.

I et længere skriv på Facebook forsvarer ejeren sin restaurant og forklarer, at han altid stræber efter, at hans gæster får den bedst mulige oplevelse.

Han udtrykker derudover sin beklagelse over situationen og det negative indtryk, som besøget har efterladt hos den utilfredse gæst.

Debatten om prissætning og service på restauranter er ikke ligefrem ny, men episoder som denne viser, hvordan en negativ anmeldelse hurtigt kan få stor betydning for en restaurants omdømme.

Anbefalet til dig