Pas på, DR og YouTube: Nu er ny mediekonkurrent på vej

Underholdning
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu er ny konkurrent på vej ind på underholdningsmarkedet.

Lige nu læser andre også

Rasmus Kolbe, der er kendt for sit velkendte alias, Lakserytteren, og kommunikatør Maria Baagøe Bové går sammen om et spændende nyt projekt inden for børneunderholdning.

I et nyligt interview med Journalisten løftede duoen sløret for deres seneste satsning - et nyt børnemedie ved navn "Flimmer," der sigter mod at levere unikt indhold til børn i alderen 6 til 12 år.

Selvom Lakserytteren har produceret børnevenligt indhold i årevis, herunder børnebøger og YouTube-videoer, markerer "Flimmer" en helt ny retning for den kreative duo. Projektet sigter mod at blive en alternativ platform til både DR og YouTube, da Kolbe og Baagøe Bové mener, at ingen af disse medier i øjeblikket formår at fange børnenes opmærksomhed i tilstrækkelig grad.

- Vi er i virkeligheden en lille smule bekymrede. Sociale medier er megafede, inspirerende og populære, især for børn, men de er ikke designet specifikt til børn, udtaler Rasmus Kolbe til Journalisten.

"Flimmer" har en vision om at kombinere det bedste fra DR og YouTube, hvilket betyder, at platformen vil inkorporere legende og interaktive elementer i deres indhold. Imidlertid vil det ikke ligne det, vi kender fra sociale medier i dag.

Maria Baagøe Bové forklarer, at det aktive element i "Flimmer" skal opmuntre børn til at udforske og lege videre med de idéer og aktiviteter, de oplever i mediets videoer.

I stedet for blot at være en underholdningsplatform, hvor seere opfordres til at se flere videoer, ønsker "Flimmer" at blive en virtuel legeplads, hvor børn kan afprøve de idéer, de ser i indholdet.

Udover Lakserytteren og Maria Baagøe Bové omfatter holdet bag "Flimmer" instruktør og fotograf Mark Pallisgaard Hansen og udvikler Oscar Landmark, der tilsammen ser ud til at bringe en innovativ kombination af uddannelse og underholdning til børn overalt.

Anbefalet til dig