41-årig kvinde gik i Rema 1000 efter tilbudsvare: Ved kassen var prisen fordoblet

Af: Lucas Andreas

|

03/07/2024

Viral
Foto: Shutterstock
Nu kommer hun med et stort opråb til kæden.

Mest læste i dag

Mange lægger både en stor indsats og ære i at finde de bedste tilbud på dagligvarer.

Gennem tilbudsaviserne fra dagligvarebutikker som Rema 1000, Netto og Bilka kan man sammenligne de bedste priser og tage derhen, hvor man kan spare flest penge.

Desværre har mange oplevet, at de er taget forgæves i en butik, fordi tilbuddet på en vare enten er udsolgt eller udløbet, selvom det ikke fremgik af tilbudsavisen.

Det var en sådan oplevelse, den 41-årige Siobhan Beasley fik da hun trådte ind i sin lokale Rema 1000.

Det fortæller hun i en video på Tiktok og til det norske TV 2.

Oplevelsen begyndte med en positiv overraskelse, da Siobhan, der oprindeligt kommer fra USA, men i dag bor i Norge, opdagede et skilt i sin lokale Rema 1000, der reklamerede med roser til 49,90 kr. "Jeg tænkte: 'Wow, det her er fedt,'" siger Siobhan, som er meget prisbevidst og glad for gode tilbud.

Mens hun overvejede, hvilken buket hun skulle vælge, stødte hun også på et tilbud på Synnøve Finden familieost til 89,90 kr. "Det var virkelig et stort skilt, hvor der stod 89,90. Vi har altid norsk gul ost derhjemme, så jeg tænkte: 'Fint, det er et godt tilbud, jeg køber det,'" fortæller hun.

Problemerne opstod ved selvbetjeningskassen, hvor hun opdagede, at roserne blev scannet til 99 kr. og ikke de 49,90 kr., som skiltet annoncerede.

"Jeg var først forvirret, og tænkte, at jeg måske havde set forkert. Så blev jeg forbandet," siger Beasley. Det samme skete med osten, som viste sig at koste 99,90 kr. i stedet for de annoncerede 89,90 kr.

Butikschefen kunne ikke hjælpe

Siobhan konfronterede butikschefen, som forklarede, at tilbuddet på roserne kun gjaldt buketter med syv roser, ikke ti.

Da hun spurgte, om hun kunne få en buket med syv roser i stedet, svarede butikschefen, at de ikke havde flere af disse buketter på lager. Skuffet og frustreret valgte Beasley at returnere både roserne og osten og fik pengene tilbage.

Efter episoden delte hun sin oplevelse på TikTok, hvor hun kritiserede Rema 1000 for vildledende markedsføring og beskyldte butikken for bedrageriske metoder.

Som tidligere advokat er Siobhan ikke uvant med at kæmpe for retfærdighed, og hendes video har fået stor opmærksomhed på sociale medier, hvor mange brugere har stemt i med den 41-årige kvinde, og deler lignende oplevelser.

Anbefalet til dig