I takt med Irma-kædens afslutning tager Coop innovative skridt ved at transformere flere tidligere Irma-butikker til avantgarde testbutikker under Coop-brandet. Denne udvikling signalerer en ny æra for detailhandlen, hvor Coop udvider sit fodaftryk med syv nye testbutikker, alle beliggende i tidligere Irma-lokaler. Det skriver RetailNews.
Disse nye Coop-butikker er en del af en større strategisk omstrukturering, hvor Coop, 365discount, og SuperBrugsen bliver de fremtrædende formater inden for Coop-familien. Denne beslutning følger efter åbningen af to pilot butikker sidste år, hvilket nu suppleres med yderligere syv, som forventes at slå dørene op i begyndelsen af maj.
Butikkerne er strategisk placeret i Hørsholm Midtpunkt, Søborg Hovedgade, Ordrupvej, Østerport Station, Frederiksborggade, Amager Center, og Svanemøllen. Coop har valgt at lancere alle syv butikker samtidigt i en storstilet "big-bang" åbning, hvilket både kan ses og huskes samtidig med at det effektiviserer planlægningen og markedsføringsindsatsen.
Martin Brinch Jöhncke, Irma-direktør, understreger fordelene ved denne tilgang, hvor en samtidig lancering giver mulighed for en fokuseret og festlig indvielse af de nye butikker. Mens otte Irma-butikker står foran denne transformation, vil den sidste Irma-forretning på Platanvej genopstå som en Brugsen, hvilket fuldender overgangen fra Irma til Coops nye butikskoncepter.