Matas har meldt ud, at de ophører samarbejdet med Maja Fabech, der igennem otte år har spillet en central rolle som Head of Social Media & Influencers hos virksomheden. Dette skridt følger efter en omfattende reorganisering i kølvandet på opkøbet af Kicks, en svensk skønhedskæde lignende Matas. Fabech, hvis SoMe-team for nylig blev hædret som Årets SoMe Team ved Social Media Manageren 2023, udtrykker overraskelse og modstridende følelser ved nyheden om sin afskedigelse. Det skriver Markedsføring.
"Ikke i min vildeste fantasi havde jeg forestillet mig, at modtage en opsigelse lige efter vi havde modtaget en sådan anerkendelse," fortæller Fabech, som understreger, at der ikke har været tale om samarbejdsvanskeligheder eller konflikter bag beslutningen. Trods chokket ser Fabech optimistisk på fremtiden og er ivrig efter at møde nye udfordringer. "At blive prøvet af i en helt ny kontekst er den ultimative test af mine kompetencer," siger hun.
Denne ændring rejser spørgsmål om dynamikken i virksomhedsfusioner og -opkøb, især når det fører til tabet af nøglemedarbejdere med dokumenterede resultater. Marketingchef Janne Andersen fra Matas begrunder beslutningen med overlappende roller efter fusionen, men roser samtidig Fabechs bidrag og udtrykker overbevisning om hendes succes i fremtidige roller.