Det er ingen hemmelighed, at Salling Groups discountkæde Netto har en stor stjerne hos rigtig mange danskere.
Hvis man er tilbagevenden kunde hos kæden har man nok bemærket, at Netto-butikkerne har været gennem en større ombygning.
Netto’s nye 3.0-butikskoncept har haft en markant indflydelse på kundernes indkøbsvaner, og det er især ved én varegruppe.
Nettos administrerende direktør Michael Løve peger over for Fødevarewatch på, at de nyrenoverede butikker har oplevet en vækst på op til 25 procent i frugt- og grøntafdelingerne.
Han mener, at stigningen i høj grad skyldes butikkernes forbedrede præsentation af varerne, hvor friskheden fremhæves på en mere indbydende måde.
"Det er sket ved at gøre afdelingen mere fristende og lækker," forklarer Michael Løve og understreger, at stigningen ikke skyldes en direkte opfordring til kunderne om at købe mere, men snarere en forbedret kundeoplevelse.
Indtil videre er 184 Netto-butikker i Danmark blevet opgraderet til 3.0-konceptet, men discountkæden har store ambitioner.
Ifølge direktøren er målet at have 600 butikker omstillet inden 2029. Netto, der er kendt som den største salgskanal for økologiske varer i Danmark, har dermed sat sig for at styrke sin position yderligere på det danske marked.