Kørte i regnvejr: Endte med regning på 150.000 kroner

Af: Thea Andersen

|

19/10/2023

Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Lidt regn kostede parret dyrt.

Lige nu læser andre også

Et par fra Edinburgh fik sig noget af et chok, da Tesla sendte dem en regning på £17.000.

Johnny Bacigalupo og Rob Hussey fortalte, hvordan de blev stillet over for den enorme regning, da deres £60.000 elbil holdt op med at fungere, da hovedstaden blev ramt af ekstremt vejr i sidste uge.

Efter "frustrerende" korrespondance med virksomheden, hævder parret stadig at skulle betale £17.374, hvilket svarer til knap 150.000 danske kroner, på trods af, at de ikke mener, det er deres skyld.

Johnny og Rob kørte fra deres hjem nær Baberton lørdag aften for at tage ud og spise på en populær restaurant i byens centrum.

Selvom de ankom til restauranten uden problemer, påstår de, at deres bil ikke ville starte, da de skulle hjem igen.

De hævder, at de ventede næsten fem timer på Teslas vejhjælp og har stadig ikke set deres luksusbil, siden den blev transporteret til det nærmeste servicecenter samme aften.

"Jeg kan ærligt talt ikke tro, at det her er sket. Da jeg først fik opkaldet, troede jeg, at vi ville få en regning på £500 eller £1.000. Da de sagde over 17.000 pund – det er helt vildt. Mit hjerte sprang et slag over, ærlig talt," sagde Johnny og fortsatte:

"Vi tog ud at spise og kørte vores bil til Frederick Street. Selvfølgelig var vejret vådt sidste uge, men jeg kan ærligt talt ikke huske nogen store vandpytter eller noget i den stil. Jeg kørte jo ikke ligefrem min bil gennem CairnGorm-bjergene."

"Efter middagen ville bilen bare ikke bevæge sig. Til sidst måtte vi kontakte Tesla Roadside Assistance - omkring klokken 22. Efter nogle [...] opkald og et mislykket afhentningsforsøg blev vores bil afhentet af et firma til Tesla-afhentning og leveret til Tesla Edinburgh omkring klokken 01," tilføjede han.

Efter at have sendt klager, modtog vi et opkald klokken 17.30 onsdag, hvor de sagde, at batteriet var beskadiget på grund af vandindtrængen, og det var desværre ikke omfattet af batteriets otteårige garanti, så reparationen ville koste omkring 17.500 pund.

"Jeg var målløs og kunne ikke rigtig finde ord. De sagde, at batteriet var nedsænket i vand. Hvordan kan det være vores skyld?," fortalte han og fortsatte:

"Efter at have fået mulighed for at tale med en chef fortalte han mig, at det (batteriet, red.) havde vand i sig på grund af det dårlige vejr i Skotland. Det var problemet. De sagde, at det ikke nødvendigvis var min skyld, men at Tesla ikke skulle betale under garantien. Han mindede mig om, at der var et gult vejrvarsel i visse områder af Skotland."

"Jeg [...] sagde, at jeg aldrig havde hørt om noget lignende ske. Han sagde, at det kan ske med Range Rovers og Mercs, men jeg køber det bare ikke," tilføjede han.

Edinburgh Live, som har set korrespondance mellem parret og Tesla, bekræfter regningen på £17.374.

Desuden lover Tesla Kundeservice i en e-mail at undersøge klagen og give et svar på vegne af virksomheden.

"Hvis jeg havde vidst, at kundeservicen ville være så dårlig, er jeg ikke sikker på, om jeg ville have gidet at købe bilen. Ved de overhovedet, at vi er i Skotland? Det vejr var ikke usædvanligt for os," tilføjede han.

Anbefalet til dig