Tre modeller var iført guld- og sølvversioner af den stærkt kritiserede halskæder fra Givenchy under deres show søndag. Det sker to år efter, at Burberry har undskyldt for en hættetrøje med løkke, skriver BBC.
"Man skulle tro, at industrien ville have lært ikke at lægge ting, der ligner løkker om halsen på en model," skriver Instagram-kontoen Diet Prada, der fokuserer på mode.
"Denne halskæde fra @givenchyofficial, der lige kom ned af catwalken, styrer faretruende tæt på det samme område. Får dig virkelig til at spekulere over, hvordan ingen lagde mærke til det, men ak... Historien gentager sig," fortsætter Instagram-profilen.
"Hvordan gik dette gennem flere mennesker, inden dette show, og alle syntes, at det var ok? Og hvorfor er jeg ikke overrasket?" lyder det fra aktivist og kunstner Kim Saira.
Halskæden var en del af Givenchys kreative direktør Matthew Williams' første catwalkshow, siden han blev en del af det luksuriøse mærke sidste sommer.
Han forklarede til Vogue, at hans pieces var 'virkelig, virkelig gennemarbejdede og komplekse', og blev skabt med den amerikanske Josh Smith med inspiration fra hans Grim Reaper-malerier.
Ifølge BBC har Givenchy endnu ikke kommenteret den store kritik, som deres halskæder er blevet mødt af.
Tilbage i 2019 var det Burberry, der stod for skud, da de lancerede en hættetrøje med snore, der var bundet til en løkke. Her var det en af deres modeller, Liz Kennedy, der startede balladen med et indlæg under overskriften 'Selvmord er ikke mode'.
Dengang var Burberry-chefen Marco Gobbetti hurtig til at sige, at brandet var 'dybt kede af det'. Han tilføjede også, at det 'ufølsomt' og at brandet 'begik en fejl'.