Slut med Pepsi Max? Her lancerer Pepsi stor ændring efter 31 år

Af: Lucas Andreas

|

16/02/2024

Udland
TY Lim / Shutterstock.com
TY Lim / Shutterstock.com
Pepsi Max har længe været en stor favorit hos de danske forbrugere.

Mest læste i dag

Mange danskere nyder en iskold sodavand på en varm sommerdag i haven eller en fredag aften i sofaen, og en evig favorit hos mange er Pepsi Max. Men i et nyt tiltag er der en stor ændring på vej for sodavanden uden sukker.

I en strategisk beslutning har PepsiCo, giganten inden for drikkevareindustrien, nemlig besluttet at omdøbe en af sine mest elskede sodavand, Pepsi Max, til Pepsi Zero Sugar i flere europæiske lande, herunder Grækenland og Rumænien. Navnet Pepsi Zero Sugar lyder måske velkendt for nogen, og det er der en god grund til - det vi danskere kender som Pepsi Max figurerer allerede under navnet Pepsi Zero Sugar i lande som USA.

Opskriften er og forbliver den samme uanset navnet.

Det vækker spørgsmål om, hvorvidt samme ændring kunne være på vej til Danmark, hvor Pepsi Max er en storfavorit.

Skiftet er designet til at møde forbrugernes stigende efterspørgsel på gennemsigtighed i forhold til sukkerfri sodavandsprodukter, samtidig med at den velkendte smag bevares.

"Vores forbrugere efterspørger klarhed og ærlighed omkring de produkter, de vælger. Med navneændringen til Pepsi Zero Sugar afspejler vi produktets sande natur og bevarer den dybe, fyldige smag, som vores kunder elsker," forklarer Mihaela Hristea, Senior Marketing Manager hos PepsiCo.

Det skriver Buisness-review.eu.

Denne ændring markerer også en større strategisk satsning på at harmonisere mærkeporteføljen under en fælles identitet.

I forbindelse med relanceringen introducerer PepsiCo et opdateret emballagedesign, der er i tråd med virksomhedens værdier og forpligtelse til at imødekomme forbrugerpræferencer. Den nye indpakning signalerer en ny æra for mærket, der ønsker at forblive relevant i en tid med hurtige forbrugerændringer.

For at fejre dette nye kapitel iværksætter Pepsi en kreativ og humoristisk markedsføringskampagne målrettet Generation Z, men med bred appel. Kampagnen, der løber fra 15. februar til 15. april, vil udnytte en let og humoristisk tilgang for at fremhæve navneskiftet og budskabet "Samme Smag Max, Nul Sukker". Gennem en række videoer med komikeren Bogdan Dracea og aktiviteter på digitale platforme, udendørs reklamer og i både traditionelle og moderne salgskanaler, planlægger PepsiCo at engagere sit publikum og understrege fordelene ved den sukkerfrie oplevelse.

Denne strategiske ændring fra PepsiCo viser virksomhedens agilitet og forpligtelse til at tilpasse sig forbrugerne, mens de holder fast i de kvaliteter, der har gjort deres produkter til en fast bestanddel af folks liv verden over.

Anbefalet til dig