Rema 1000 melder om store ændringer: "Det er et helt vildt skifte"

Nyheder
Foto: DiscoverOslo / Shutterstock.com
Foto: DiscoverOslo / Shutterstock.com
Der sker ting og sager i Rema 1000.

Lige nu læser andre også

Indimellem hænder det, at Rema 1000 lancerer store ændringer.

Det er for eksempel ikke længe siden, at den norske supermarkedskæde gjorde egne varianter af hakket oksekød op til 20 procent mindre.

Tiltaget skabte et værre postyr blandt flere kunder, som bestemt ikke var tilfredse med det.

Det er dog ikke kun kunderne, der lægger mærke til, når Rema 1000 ændrer på noget - den går nemlig begge veje.

Sådan skriver B.T.

Store forandringer

Rema 1000 har gennem den seneste tid bemærket en markant ændring i kundernes indkøbsvaner.

Ifølge Jonas Schrøder, der er pressechef i Rema 1000, er der sket en stor forskydning i forbruget, og flere kunder vælger nu kædens egne mærker, Rema 1000 og Gram Slot, fremfor de traditionelle mærkevarer.

"Det er et helt vildt skifte, vi ser for tiden. Der er store forskydninger i forbruget," udtaler Jonas Schrøder.

Ændringen i købsadfærden kommer ikke som nogen stor overraskelse, da dagligvarepriserne er steget markant gennem de seneste år.

Rema 1000 brager frem

Det er ikke nogen hemmelighed, at forbrugerne er blevet mere prisbevidste, hvilket også er grunden til, at de billigere supermarkedskæder, herunder Rema 1000, brager frem.

Den påstand bekræftes af en nylig rapport, 'Kampen om Kurven' fra Retail Institute Scandinavia, som peger på, at Rema 1000 kommer til at åbne 55 nye supermarkeder i Danmark inden for fem år.

Egne varer skal fylde mere

For Rema 1000 betyder skiftet, at kædens egne mærkevarer muligvis kommer til at fylde mere på hylderne.

Jonas Schrøder fortæller, at man allerede har taget skridt i den retning, eksempelvis ved kun at sælge deres egne bleer og fravælge andre mærker:

"Vi er ikke et museum, der bare udstiller andres varer, hvis kunderne ikke vælger dem - så i fremtiden kan vores egne mærke sagtens komme til at fylde mere," siger han.

Anbefalet til dig