Det er nok ikke gået manges næse forbi, at der er kommet et øget fokus på MobilePay, når banker og SKAT skal sikre sig, at borgere ikke handler i strid mod hvidvaskloven.
Den nye retning er også noget, som svindlere har bemærket, og det har de forsøgt at udnytte til at lokke uskyldige borgere i fælden.
Sådan lyder det fra Sydbank i en advarsel på Mit Digitale Selvforsvar.
Sagen er den, at flere af bankens kunder modtager en falsk SMS fra Vipps MobilePay vedrørende en påstået verificering af konto for at undgå at adgang til MobilePay spærres.
SMS’en er ikke fra Vipps MobilePay.
Via linket bliver kunderne bedt om at indtaste telefonnummer, godkende med MitID og herefter afgive flere personlige oplysninger samt vælge bank.
Modtager du sådan en SMS, skal du ikke trykke på linket, men blot slette beskeden. Det er med alt sandsynlighed svindel.
Har du svaret på denne SMS, skal du kontakte MobilePay og din bank.
Herunder kan du se et billede af den falske SMS:
Foto: Mit Digitale selvforsvar