Undersøgelse fastslår: Her er Meny bedre end Rema 1000, Netto og samtlige andre dagligvarekæder

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Meny sætter konkurrenterne til vægs ifølge en undersøgelse, som Loyalty Group står bag.

Lige nu læser andre også

Det går fortsat godt i MENY. Dagligvarekæden henter fortsat mere loyale kunder, og kunderne vurderer, at MENY har de mest professionelle medarbejdere, det mest tilfredsstillende udvalg af økologi og samtidig er bedst inden for “kød og pålæg” samt “fisk og skaldyr”. Helt overordnet vurderer danskerne, at MENY har de bedste produkter. 

Det fremgår af Loyalty Groups årlige undersøgelse af dagligvarekæder - Loyalty Group Brancheindeks Dagligvarer 2023.  

Det skriver Dagrofa ApS i en pressemeddelelse.

“Dette er endnu en undersøgelse, vi er stolte af. Det går godt i MENY. Vi vinder markedsandele, og nu får vi også bekræftet, at vores kunder er loyale. De er mere loyale end gennemsnittet og deres loyalitet er også steget mere end gennemsnittet i år. Det er et bevis på, at det vi gør, er rigtigt,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.  

I MENY er andelen af loyale kunder 55,9 procent. Det er en stigning på 2,4 procentpoint i forhold til året før. Branchens gennemsnit er 49,3, en stigning på 1,6 procentpoint i forhold til året før. Det er fortsat Rema 1000, der har de mest loyale kunder, men forspringet til MENY på andenpladsen bliver mindre. 

Loyalty Group har i august stillet forbrugerne en lang række spørgsmål om deres holdninger til dagligvarekæderne. De spørger til kundernes loyalitet, deres opfattelse af kæden på både produkter og en lang række andre ting. Blandt 10 dagligvarekæder er MENY næsten fast inventar i top-3. 

MENY vinder spørgsmålene: 

“De ansatte i min primære dagligvarekæde er professionelle” 

“Kød og pålæg” 

“Fisk og skaldyr” 

“Jeg opfatter, at min primære dagligvarekæde har økologiske varer af en tilfredsstillende kvalitet” 

“Det er rigtigt glædeligt, at vi vinder de her kategorier, for det er også områder, vi satser på. Det er også et stort skulderklap, at forbrugerne generelt vurderer os bedst inden for “Produktkvalitet”. Det er vigtigt for os. Det er også vigtigt for os, at kunderne fx ved, at vi har de bedst uddannede medarbejdere. For os er det MADarbejdere, fordi de er så dygtige og godt uddannet til at rådgive kunderne om produkterne,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY. 

Jesper Bjerring kan også se, at der er emner, hvor MENY kan tage yderligere fat.  

“Vi tager et stort ansvar for at vise kunderne nye madvarer og inspirere dem til at bruge de mest bæredygtige fødevarer i deres måltider. Vi mener selv, at vi er den mest fremsynede kæde på det område, men vi kan se, at vi åbenbart ikke er lykkedes med at fortælle kunderne det endnu. Så det kan vi gøre bedre,” siger han.  

MENY har i dag 114 butikker over hele landet, og kæden vil gerne vokse yderligere. 

MENY har vundet følgende områder i Loyalty Groups Brancheindex 2023:

"Produktkvalitet" samlet vinder med bedste gennemsnit.

Produktkvalitet: "Kød og pålæg", "Fisk og skaldyr"

Servicekvalitet: "De ansatte i min dagligvarekæde er professionelle"

Økologi: "Jeg opfatter, at min primære dagligvarekæde har økologiske varer af en tilfredsstillende kvalitet"

Anbefalet til dig